Definicija marketinga?

Intervju

Definicija marketinga?

Tokom svoje karijere susretala sam se sa različitim definicijama i interpretacijama marketinga, bilo da je reč o njegovim pozitivnim aspektima uticaja na poslovanje i život uopšte ili se radi o negativnim konotacijama koje između marketinga i “prodaje magle” stavljaju znak jednakosti.

Pre svega, neophodno je shvatiti da marketing nije nešto što sledi nakon svega, već nešto što prethodi svemu. On počinje pitanjima, ali i nastavlja putem konstantnog preispitivanja: Da li je to dobro? Da li se isplati? Čemu služi? Koga to interesuje? Koju potrebu zadovoljava? Da li ima pravu cenu? Kako ga predstaviti i podići svest o njegovoj vrednosti?

Strateškim promišljanjem mogu se kreirati adekvatni odgovori na ova pitanja čime se otvara mogućnost da se potrošaču isporuči proizvod/usluga, koji će mu pored racionalnih benefita pružiti i emocionalnu satisfakciju. Ukoliko se marketing ne razume na ovaj način, onda njegovo poimanje nije kompletno.
Dakle, i pre samog investiranja potrebno je razumeti kompleksnost kreiranja biznisa i, u samoj postavci poslovnog modela, marketing staviti na početnu poziciju, razumeti ga kao investiciju za dugoročan rast i razvoj kompanije/brenda.

Napisala: Bojana Rudović
Intervju objavio: Magazin Karakter
Deo intervjua Bojane Rudović je preuzet sa sajta magazina Karakter